خبرنامه ایرانارسانه: امر به معروف و نهی از منکر فرآیندی به منظور نظارت اجتماعی است،امر به معروف دست کم دارای سه شرط است: رغبت، قدرت و اذن. چنین نیست که هر که دوست داشته باشد بتواند معروف را برای مردم بشناساند؛ زیرا همگان بر این امر قدرت ندارند و اگر هم قدرت داشته باشند، اذن چنین کاری را ندارند. چنانچه کسی از هر سه ویژگی برخوردار باشد، سعادت در حق او و کار او تمام خواهد شد (نوری، 1408 قمری، 348).
رسانههای جمعی در جامعه اسلامی، زمینههای لازم برای برخورداری از این سه ویژگی را دارند. از یک سو، رغبت به امر به معروف و نهی از منکر با فعالیت رسانهای در هم آمیخته است. اقدام به فعالیت رسانهای در حقیقت، گام گذاشتن در مسیر هدایت همه جانبهی مخاطبان است ,در این کتاب به معرفی و تحلیل مسیر هایی که رسانه در امر خطیر امر به معروف و نهی از منکر می تواند داشته باشد می پردازد.
✍️به قلم : دکتر سید بشیر حسینی و مسعود وثوقی
برای مشاهده این کتاب کلیک کنید.