1. خانه
  2. /
  3. کتب آموزشی و کمک آموزشی
  4. /
  5. دانشگاهی
  6. /
  7. راهنمای تغذیه در چاقی کودکان

راهنمای تغذیه در چاقی کودکان

مولفان: ﺷﯿﺮﯾﻦ ﮔﺮاﻣﯽ، ﻣﻬﺮان ﻧﻮری، اﻟﻬﺎم ﺳﺎدات اﺣﻤﺪﯾﺎﻧﯽ،
ﻋﺎﻃﻔﻪ اﻣﺮاﻟﻠﻬﯽ ﺑﯿﻮﮐﯽ، ﻣﻠﯿﮑﺎ ﺣﺎﺟﯿﺎﻧﯽ، ﻧﺪا ﺣﯿﺪرزاد
ﻣﺤﻤﺪ ﺣﯿﺪری ﺳﯿﺪ ﻣﺤﻠﻪ، ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﺗﺨﺖ ﻃﺎوس، ﻣﯿﻨﺎ ﮐﺮم ﭘﻮر
ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺳﺎدات ﻣﯿﺮ ﯾﻌﻘﻮﺑﯽ
قطع کتاب : رقعی
1,590,000 ریال

موجود در انبار

دسته : پزشکی و پرستاری, تغذیه, دانشگاهی, کتب پزشکی
کلمات کلیدی: اطفال, چاقی, چاقی در کودکان, درمان چاقی کودکان, کودک چاق, کودکان
بررسی کتاب

 

  • معرفی کتاب :

در طی 40 سال گذشته، شیوع چاقی کودکان حدوداً 3 برابر شده است. خطر چاقی به طور قابل ‌ملاحظه‌ای در قومیت‌ها و نژادهای مختلف متفاوت است. شیوع چاقی با فعالیت بدنی،‌ عوامل روان‌شناختی و متابولیکی در کودکان و نوجوانان مرتبط است. پروتکل سیستماتیکی که برای تشخیص و درمان چاقی در کودکان و نوجوانان توصیه می‌شود، به شرح زیر است:

  1. تعریف و تشخیص اضافه‌وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان
  2. اصول درمان چاقی در کودکان
  3. مداخلات رفتاری برای کودکان و نوجوانان چاق
  • رژیم غذایی
  • ورزش و فعالیت بدنی
  • سبک زندگی
  • سلامت روان
  1. دارودرمانی در کودکان و نوجوانان چاق
  1. جراحی باریاتریک در کودکان و نوجوانان چاق

اساسی‌ترین مفهوم برای درمان مؤثر چاقی در کودکان و نوجوانان، مداخلات رفتاری مبتنی بر خانواده، همه جانبه و چند رشته‌ای است که با تمرکز بر اصلاح شیوه زندگی از جمله رژیم غذایی متعادل با کالری کنترل شده، افزایش فعالیت بدنی و ورزش و کاهش عادات بی‌تحرکی می‌باشد. متخصصان تغذیه می‌توانند به طور مؤثر در زمینه ارزیابی تغذیه، تشخیص، مداخله و ارزیابی در این کار پیچیده سهیم باشند. این کتاب ارزشمند توانسته با دادن راهکارهای غذیه ای مناسب این مهم را بهبود ببخشد.

  • بخشی از کتاب :

اصطلاح چاقی به افزایش چربی بدن اشاره دارد. به دلیل در دسترس نبودن و هزینه بالای تکنیک‌هایی که به طور مستقیم چربی بدن را اندازه‌گیری می‌کنند، شاخص توده بدنی (BMI)، به عنوان یک معیار استاندارد پذیرفته شده برای اضافه‌وزن در نظر گرفته می‌شود. شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (کیلوگرم) بر مجذور قد (متر مربع) محاسبه می‌شود. به‌طورکلی، BMI بیانگر تخمین معقولی از چربی در جمعیت سالم است. بااین‌وجود،BMI  ممکن است در تخمین چربی در کودکانی که کوتاه قد بوده و یا دارای توده عضلانی نسبتاً بالایی هستند، بالاتر برآورد شود و یا ممکن است چربی به مقدار قابل‌توجهی در کودکانی که به دلیل فعالیت فیزیکی کم، حجم عضلات پایینی دارند، کمتر تخمین زده شود؛ بنابراین، BMI به عنوان یک شاخص اندازه‌گیری چربی در نظر گرفته می‌شود و باید نقاط قوت و محدودیت‌های آن هنگام استفاده در محیط‌های بالینی و تحقیقات مورد توجه قرار گیرد. همچنین از دور کمر و نسبت دور کمر به دور باسن می‌توان برای ارزیابی چاقی شکمی استفاده کرد. همچنین از اندازه‌گیری چین‌پوستی به عنوان نشانگر مناسب چربی یاد می‌شود.

جزئیات
پدیدآور: مهران نوری, الهام سادات احمدیانی, شیرین گرامی, عاطفه امراللهی بیوکی, علیرضا تخت طاوس, فاطمه سادات میر یعقوبی, محمد حیدری سید محله, معین عسکرپور, ملیکا حاجیانی, مینا کرم پور, ندا حیدر زاده


قطع کتاب: رقعی

رده سنی: بزرگسالان, جوان

نوبت چاپ: اول

تاریخ نشر: 1402

نوع جلد: شومیز

نوع چاپ: سیاه و سفید

زبان: فارسی

شابک: 978-622-5656 -39-0
نقد و بررسی‌ها (0)

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای تغذیه در چاقی کودکان”

کتاب‌های مرتبط

فهرست